Hoi Sanne,
Bedankt voor het helpen! Wij hoeven van onze begeleider geen deelvragen te doen omdat een hoofdvraag genoeg is. Wij hebben als hoofdvraag: Hoe toon je microplastics aan. We focussen meer op waar je microplastics kan vinden en hoeveel. Ik zat te denken om als practicum te doen dat we een alternatief plastic kunnen maken, bijvoorbeeld plastic uit zetmeel van een aardappel en dan vervolgens ons plastic vergelijken met huidige microplastics en met andere biologische plastics. Ik weet nog niet zeker of dit een goed practicum is en hoe ik de nadruk kan leggen op de scheikunde hiervan en hier loop ik een beetje op vast. Groetjes, Irene
I
Meest recente berichten door irene12345
-
RE: PWS microplastics
-
PWS microplastics
Beste Sanne, Ik ben Irene en ik zit in 5havo en ik moet dit jaar mijn profielwerkstuk inleveren. Het onderwerp gaat over microplastics en we hebben als vak daarbij scheikunde gekozen. Dit is best een breed onderwerp, maar ik wilde de scheikundige kant van microplastics onderzoeken. Ik loop vast met een idee voor een practicum. Zelf dacht ik om water uit verschillende omgevingen te halen en dan onder een microscoop zien waar microplastics zich het meest bevinden, maar dit gaat dan ook een beetje die biologie kant op. Heeft u misschien nog een idee over hoe ik met microplastics een leuk practicum zou kunnen uitvoeren? Alvast heel erg bedankt!