Beste lezer,
Wij hebben hulp nodig met ons PWS. We hebben onderzocht naar de mogelijkheid van biokerosine in de luchtvaart, echter wordt dit niet als een oplossing geacht omdat (zoals we het begrijpen) bij verbranding soms minder CO2 vrijkomt, maar vaak veel meer.
Wij willen onderzoeken of we door middel van een mengsel tussen fossiele kerosine en biokerosine de stabiele oplossing kunnen vinden. Eentje dat net als normale kerosine een standaard emissie heeft, maar toch (meerendeels) gebruik maakt van de korte koolstofkringloop.
Het probleem is het verkrijgen van biokerosine. We hebben op internet een bepaalde 'wikiHow' gevonden zodat we het zelf op school zouden kunnen maken, maar die is helaas voor biodiesel: https://nl.wikihow.com/Zelf-biodiesel-maken
De vraag is of wij een aspect van deze proef kunnen veranderen zodat we kerosine krijgen ipv. diesel. Als we niet via deze methode aan biokerosine kunnen komen, hebben jullie misschien een tip voor ons?
Wij denken dat we ipv. zonnebloemolie een zwaardere, plantaardige olie moeten gebruiken (wellicht frituurvet) vanuit de gedachte dat kerosine een langere koolstofketen heeft dan diesel.
Fase 2 van het experiment is:
- Het meten van de stookwaarden van verschillende mengsels dmv. een soort hydraulische pomp-achtige opstelling.
- De reactieproducten meten dmv. een CO2-meter van onze TOAs.
- En de ontbrandingstemperatuur meten om te zien of die met normale kerosine overeenkomt.
Heel graag jullie gedachten hierover, dat laatste vooral om de uitvoerbaarheid, maar ook hoe we dus aan biokerosine kunnen komen.
Ik hoop snel van jullie te horen!
Groeten,
Michael & HIelke