Hoi! wij zijn bezig met het maken van een elektrische schoen, maar wij lopen tegen een klein probleem aan in het laatste stapje van ons proces.
Wij maken gebruik van 2 water generatoren die gelijkspanning opwekken. Hiermee wekken wij, per generator, een spanning op van 5V 2A (d.m.v. een spanningsregelaar). De maximale output die wij op elk gegeven moment in de schakeling willen hebben is 5V, 2A omdat we anders componenten doorbranden.
Het principe werkt eigenlijk als een hart, we pompen van het ene bassin het water door een generator heen, en pompen het vervolgens via de andere kant door een generator terug naar het andere bassin.
Het idee is dat de ene schakeling ingeschakeld wordt, als de andere schakeling geen energie meer opwekt. Dit doen we om te voorkomen dat de powerbank die wij opladen doorbrandt.
Kortom; hoe kunnen wij ervoor zorgen dat de 2 gescheiden stroomkringen samenkomen, zonder dat er te hoge piekvermogens ontstaan?
Ik las iets over een relais op internet, maar volgens mij gaat dat niet werken in onze opstelling.
(Als er iets onduidelijk is wil ik graag nog wel een foto sturen of iets!)
Alvast bedankt!!!!