Gaan we doen zo.
Bedankt!!
dankbare en vriendelijke groeten van Rob
Gaan we doen zo.
Bedankt!!
dankbare en vriendelijke groeten van Rob
Hallo Sanne,
Ik ben net terug van vakantie en las jouw berichten waar ik weer heel erg blij mee ben.
CO2 en H2O zijn inderdaad niet schadelijk en, met jouw goedvinden, ga ik zo e.e.a. verwerken in mijn scriptie.
Ik zal verwijzen naar PWS TU Delft afdeling Scheikunde en Biologie.
Wat ik natuurlijk ook kan doen is jouw naam noemen in mijn scriptie als zijnde mijn hulp hierin, maar dat doe ik uiteraard niet zonder jouw goedkeuring.
Voor nu alvast weer Super Bedankt!
vr. gr. Rob
Hallo Sanne, Beetje erg late reactie van mij maar dat heeft met priveomstandigheden te maken.
Ik heb jouw links gevolgd echter dat is allemaal wel heel erg scheikundig. Daar kom ik niet echt verder mee. Op bouwkundig vlak heb ik veel ervaring, echter de echte toegepaste scheikunde gaat mijn petje te boven.
Het lijkt mij dat er over dit, toch veel gebruikte, product toch wel standaard info te vinden zou moeten zijn.
Voor het lassen van HDPE is er een temperatuur nodig van ca. 285 gr C. Bij ca. 110-140 gr C smelt het materiaal, de ontstekingstemperatuur ligt > 300 gr C.
Ik ben al wel wat verder, maar ik kan nog geen gevestigde bewijzen overleggen dat er inderdaad geen (of wel) gevaarlijke stoffen vrijkomen bij o.a. lassen van HDPE.
Ik hoop dat jij, of iemand anders, mij toch nog wat verder op weg kan helpen.
Alvast mijn grote Dank voor jouw medewerking!!
vr. gr. Rob Laurens
Hallo Sanne,
Ik hoop dat je fijne Paasdagen hebt gehad!
Bedankt voor jouw reactie.
Ik ga de links volgen en kijken hoever ik kom.
Best lastig nog om voor mij, als bouwkundige de "chemie" in te duiken met alle aanverwante zaken er om heen. Wel een leuke uitdaging!!
vr. gr. Rob
Hallo,
Om mijn studie MVK (MiddelbaarVeiligheidskundige) af te ronden ben ik een scriptie aan het opstellen over de gevaren en risico's bij het be,- en verwerken van HDPE. De zaken die ik hier wil belichten zijn met name het verspanen (zagen, slijpen, frezen e.d.), het verwarmen en het verbranden van HDPE.
IIk kom er alleen nu niet achter welke stoffen er vrijkomen bij de genoemde bewerkingen. Mijn vraag is dan of iemend mij kan helpen hierbij.
Doel is dat ik kan aantonen of de eventuele stoffen, dampen en/of gassen die vrijkomen wel of niet schadelijk zijn voor het menselijk lichaam en milieu.
Avast mijn grote dank hiervoor!!
vriendelijke groet: Rob Laurens