Hoi,
Ik doe mijn profielwerkstuk dit jaar over bioluminescentie. Als experiment wilde ik hierbij lichtgevende bacteriën of algen kweken en deze dan verder isoleren. Ik wil dan onderzoek doen naar de invloed van een verandering in het milieu op de lichtintensiteit. Bijvoorbeeld door de pH, het zuurstofgehalte, de blootstelling aan licht of de temperatuur te veranderen. Ik heb wel eens iets gelezen over het kweken van de bacteriën op een vis en deze dan verder isoleren. Maar ik kan geen goede beschrijving vinden over het experiment, bijvoorbeeld waaruit de voedingsbodem moet bestaan. Over het kweken van de luminescerende algen kan ik al helemaal geen informatie vinden. Ook heb ik het al op school aan verschillende leraren gevraagd, maar ook zij hebben hier geen ervaring mee. Mijn vraag was of jullie mij kunnen helpen bij het kweken en isoleren van de bacteriën of algen? Ook vraag ik me af hoe ik hetzelfde aantal bacteriën of algen op een voedingsbodem krijg zodat de uitslagen van het experiment betrouwbaarder zijn.
Groetjes Kim