Zonder hier uitvoeriger onderzoek naar gedaan te hebben doe ik de aanname dat dit op twee locaties gebruikt zal worden:
- een studio omgeving - waar een vaste internetverbinding ligt
- een live locatie - kerk, sporthal, theaterzaal etc. waar vaak een vaste internetverbinding ligt, maar de vraag is of deze van voldoende snelheid / betrouwbaarheid is.
Een nadeel is dat je hier op het platteland al snel in buitengebied zit waar vaak nog enkel adsl beschikbaar is. Een hotspot op de telefoon is een mogelijkheid, maar brengt zeker extra kosten mee.
Als je in de broncode kijkt op https://github.com/baltedewit/openintercom dan zul je misschien ook begrijpen dat er een extra reden is om niet voor optie drie te kiezen. Mijn client -> server beveiliging is niet optimaal, omdat ik gebruik maak van ongeregistreerde clients. Dat zou opgelost moeten worden met bijvoorbeeld tokens die verstrekt worden en gecontroleerd etc. Al met al een fikse uitbreiding van FeathersJS vrees ik.
Ik denk dat oplossing 3 de beste oplossing is om dit probleem zo goed mogelijk op te lossen, maar tegelijkertijd brengt het wel flinke nadelen mee. Ik ga me denk ik op het moment beperken tot oplossing 1, omdat ik daarmee de minste tijd besteed en ik altijd nog aan oplossing 3 kan gaan denken mocht er nog ergens wat extra tijd vandaan komen.