Smart-City dashboard

• Beste TuDelft,

Wij zijn leerlingen van het Maris College Belgisch Park(Den Haag) en zouden graag een expert bij u willen aanvragen.
    Voor Siemens moeten wij een Smart-City dashboard ontwikkelen.

Ons project bestaat uit drie onderdelen. Het eerste deel bestaat uit een onderzoek om te kijken van welke factoren in een stad data moet worden verzameld. Vervolgens moet deze data overzichtelijk en bruikbaar worden gemaakt in een dashboard die wij gaan ontwerpen. Ten slotte kijken we hoe we van deze data Smart-Data kunnen maken om steden beter te managen en de leefkwaliteit van de inwoners te verbeteren.
    We zouden iemand kunnen gebruiken die verstand heeft van het bouwen en managen van steden, maar ook iemand met een ontwerp en programmeer achtergrond zou handig kunnen zijn als hulp met het ontwerpen en programmeren van het Smart-City dashoard.

Onze hoofdvraag is:
    Hoe gebruiken we data om steden te verbeteren en te besturen?
    Onze deelvragen zijn:
    Waar hebben we data voor nodig?
    Hoe verkrijgen we die data?
    Hoe maken we de data overzichtelijk?
    Hoe gebruiken we de data om steden te verbeteren?
    We moeten van school eerst een projectplan en een expert aanvragen en dan mogen we pas beginnen aan ons project. Daarom ligt er nog niet een concreet plan hoe we alles gaan aanpakken.

Onze docent/ begeleider: Inge Vrolijk

Met vriendelijke groeten,
    Emile de Kam, Quinten Bongers en Tim Kouwenberg

• PWS TU Delft Team

Beste Emile, Quinten en Tim,

Vet onderwerp voor jullie PWS! Mijn naam is Stijn, derdejaars student Civiele Techniek aan de TU Delft. Graag wil ik jullie helpen in dit proces.
    Het afbakenen van de factoren waar jullie onderzoek naar gaan doen, is van groot belang. Graag maak ik met jullie een afspraak om kennis te maken en te sparren over deze factoren.
    De data waarop ik beschikbaar ben zijn:
    Maandag 12 november
    Vrijdag 15 november
    Maandag 19 november
    Wat komt jullie het beste uit?

Met vriendelijke groet,

Stijn

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.