lichtgevende algen

• Alvast bedankt voor je snelle reactie, is het zo op de goeie plek?

Hoi Sanne,
    Dit jaar moeten wij een profielwerkstuk maken, en wij hebben als onderzoeksvraag: "Kunnen lichtgevende algen gebruikt worden als alternatieve lichtbron?". Voor ons PWS willen we meten of de lichtsterkte van het licht dat de alg afstoot veranderd bij verschillende temperaturen en of het licht sterk genoeg is om als lamp te kunnen gebruiken.
    We zagen dat je al eerder mensen geholpen had met dit onderwerp, en wij hadden ook nog wat vragen. Wij hebben maar één website kunnen vinden waar we de alg 'pyrocytis fusiformis' kunnen kopen, maar ze zijn uitverkocht. Wij hopen dat jij misschien ergens weet waar we die alg nog meer kunnen kopen. Ook horen we graag nog eventuele tips die je misschien hebt om ons onderzoek beter te maken.
    Hopelijk kun je ons hiermee helpen, Met vriendelijke groet, Taleah Dumoulin, Filine Cordesius en Ita Janssen
    6v Maerlant Lyceum, Den Haag

• PWS TU Delft admin

@itajanssen
    Hallo Taleah, Filine en Ita,

Jullie hebben een origineel onderwerp gekozen! Meestal kom ik semi-vergelijkbare onderwerpen tegen, maar dan met betrekking tot lichtgevende bacteriën. Deze zijn relatief makkelijk te kweken omdat ze op garmalen en inktvis te vinden zijn. Het principe van deze bacteriën is hetzelfde als de algen. Ik kon ook slecht vinden waar je deze algen kan kopen namelijk.

Voor jullie onderzoek kan ik wel tips en feedback geven. Zouden jullie je onderzoeksvragen met mij kunnen delen? En wellicht ook iets van een kleine uitwerking over de proef die jullie willen doen? Jullie kunnen sowieso met deze standaard proef lichtgevende bacteriën kweken en daar vervolgens onderzoek op doen.

Groetjes,
    Sanne

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.