Onderzoek Spitsbergen

• Hoi,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een onderwerp voor mijn profielwerkstuk.
    Op onze school kunnen we ons aanmelden om naar spitsbergen te gaan.
    Je gaat dan een week naar spitsbergen om daar onderzoek te doen voor je pws. Mij lijkt dit super leuk, en wil daar ook een onderzoek bij uitzoeken. Ik vindt natuurkunde erg interessant, vooral energie.

Ik heb op internet naar onderwerpen gezocht, alleen kwam op vooral biologische onderwerpen.
    Ik dacht er zelf aan om iets met thermische energie te doen. Ik dacht misschien heeft u wel een goed idee voor een onderwerp of waar ik het beste kan zoeken?

Bob

• PWS TU Delft admin

Hoi @Rob,

Heel leuk dat jullie naar spitsbergen kunnen met school en vooral dat je je pws hierop kan baseren.

Ik denk dat je heel veel mogelijkheden hebt om een profielwerkstuk hierop te baseren. Als je heel erg geïnteresseerd bent in thermische energie dan kun je veel verschillende dingen gaan bedenken, onderzoeken en berekenen. Je kunt kijken naar de ijsgroei en verlies door het jaar heen. Je kunt kijken naar zeestromen en hoe veranderende zeetemperaturen invloed op het klimaat van het eiland hebben. Of onderzoek over hoe de gletsers smelten op het eiland. Je kunt eigenlijk heel veel met het onderwerp.

Wellicht is het handig als je een keer langskomt op een van de PWS middagen want dan kunnen we samen sparren over ideeën. Het leukst is natuurlijk als je je PWS kan doen in de richting die je zelf het leukst vind en voor het bedenken van een onderwerp gaat dit misschien het makkelijkst.

Lijkt het je wat om een keer langs te komen?

Groetjes,
    Sanne

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.