Draadloze stroom door elektromagnetische inductie

• Beste leden van het PWS TU Delft team,

Recentelijk zijn wij begonnen met de opzet van ons profielwerkstuk. Onze hoofdvraag luidt:
    -Kunnen we een heel huis voorzien van draadloze stroom?

Wij willen hierbij ons focussen op elektromagnetische inductie. We willen hiermee ook een experiment uitvoeren. Dit experiment hebben we echter nog niet vormgegeven.
    Het leek ons handig als we allemaal beginnen met wat vooronderzoek, zodat we allemaal begrijpen waar we het eigenlijk over hebben.
    Wij hebben al enige basiskennis over dit onderwerp, maar lang niet genoeg. Na wat vooronderzoek stuiten we namelijk al op complexe begrippen als de Maxwell-vergelijkingen.
    Hierin komen we een aantal ingewikkelde begrippen tegen, zoals contourintegralen en dA(vector). Ook vragen we ons af of het wel écht nodig is.

Dus een aantal van onze voorlopige vragen zijn:
    -Hebben jullie misschien wat dingen om ons op weg te helpen?
    -Is het belangrijk dat we de Maxwell-vergelijkingen begrijpen?

Alvast bedankt,
    Tobias, Leon, Young Ho en Vincent

• PWS TU Delft Team

Beste @Tobias,

Cool onderwerp! Het lijkt erop dat jullie al wel weten wat jullie aan het doen zijn.
    Een boek die jullie erg op weg zal helpen is Introduction to Electrodynamics. Ik weet niet waar jullie wonen, mocht Delft niet al te ver voor jullie zijn, kunnen jullie dit boek in de universiteitsbibliotheek gewoon lezen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen jullie op internet het boek lezen.
    Om terug te komen op jullie 2e vraag, ja de Maxwell-vergelijkingen zijn essentieel voor het begrijpen van elektromagnetisme. In dit boek wordt veel aandacht besteed aan deze vergelijkingen. Ik raad jullie aan bepaalde hoofdstukken hiervan te lezen (natuurlijk niet het hele boek, aan jullie om uit te zoeken welke hoofdstukken relevant zijn voor jullie onderzoek!).
    Ik hoor graag van jullie als jullie vastlopen!

Groetjes,

Thom

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.