De Hoverwing

• Beste TU Delft

Voor ons profielwerkstuk willen we een hovercraft ontwerpen, die we willen laten vliegen. Uiteindelijk willen we dus een 'hoverwing' maken.

De hoofdvraag die we nu hebben luid:
    Hoe kan men een hovercraft modificeren om hem te laten vliegen?

Onze deelvragen zijn:

1. Hoe werkt/wat is een hovercraft?
    2. Wat zijn de huidige toepassingen van de hovercraft?
    3. Hoe werkt/wat is een hoverwing?
    4. Wat zijn de mogelijke toepassingen van de hoverwing?

We hebben erg veel moeite met het correct opstellen van de onderzoeksvraag en de deelvragen. We twijfelen namelijk of deze vragen wel passend zijn voor ons profielwerkstuk en of we genoeg deelvragen hebben om de onderzoeksvraag te beantwoorden. Hebben jullie tips voor ons?

Met vriendelijke groet,
    Quinten Uivel

• PWS TU Delft Team

Beste Quinten, @Quinten
    Ik snap nog niet helemaal wat je precies bedoeld met vliegen en hoverwing. Misschien als je dit uitlegd ik jullie deelvragen beter kan beoordelen.

Sowieso een tip bij het opstellen van een deelvraag is dat het antwoord je moet helpen om de hoofdvraag te benatwoorden. Jullie hebben een hoofdvraag geformuleerd dus simpel gezegd zou je jezelf kunnen afvragen wat ga ik nu allemaal googlen om zelf tot een antwoord te komen op deze hoofdvraag te komen. Alles aspecten/onderwerpen waar je iets over denkt te moeten weten om een antwoord te geven zijn je deelonderwerpen. Deze onderwerpen formuleer je dan weer in een toepasselijke deelvraag.

Ik kijk uit naar jullie reactie!

Juul

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.