Metingen rendement zonnepanelen

• Hallo,

Ik ben voor mijn pws bezig met de vraag of het mogelijk is alle woningen in Amsterdam met zonnecellen van elektrische energie te voorzien. Nou ben ik nu heel erg bezig met het in kaart brengen van alle beschikbare oppervlakten, de richtingen van schuine daken etc. Echter wil ik ook metingen doen in Amsterdam voor 3 maanden om te kijken hoeveel energie er wordt opgewekt met één zonnepaneel. Nu vraag ik me af of jullie tips voor mij hebben hoe ik het beste metingen kan doen. Ik heb beschikking tot een plat dak waarop ik het verschil tussen een vaststaand zonnepaneel en een meedraaiend zonnepaneel ook wil testen. Zijn er dingen waar ik absoluut op moet letten? En kan de TU misschien iets betekenen? ik hoor graag wat jullie denken hierover en of er iets mogelijk is.

Algemeen advies is ook erg welkom. Ik vraag me daarbij ook af of het mogelijk is of iemand van de TU mijn onderzoeksvraag en inhoudsopgave kan bekijken en hier feedback op kan geven.

met vriendelijke groet,
    Ayoub Essaguiar

• PWS TU Delft admin

Beste @ayoub,

Excuses voor de late reactie! Jouw vraag was er even bij in geschoten.

Het klinkt als een erg interessant onderwerp voor je PWS! Het doet mij direct denken aan een startup uit Delft die onderzoek doet naar het voorspellen van het rendement van zonnecellen doormiddel van luchtbeelden. Als het jou interessant lijkt, zouden we kunnen proberen contact met hen te leggen om te kijken of zij jou eventueel kunnen helpen?

Zelf geven wij ook ieder jaar een zonnecellen workshop waarin we ook naar het rendement onder verschillende hoeken van het paneel ten opzichte van de zon kijken. Helaas wordt deze workshop pas rond november weer gegeven. Wanneer moet je je pws inleveren?

Verder is het altijd goed om samen naar jouw onderzoeksvraag en deelvragen te kijken zodat we hier feedback op kunnen geven. Als je dit wilt kun je deze gewoon als reactie op dit bericht plaatsen, dan zal ik hier feedback op geven.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
    Joost

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.