bedrijfsplan

• Beste lezer,

Wij hebben 30 september onderstaande mail gestuurd naar Tu Delft. Wij zijn vandaag 6 oktober door verwezen naar dit forum. Ik hoop dat u ons hierbij kunt helpen.

Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn vier 5 vwo scholieren van het Goois Lyceum in Bussum en moeten dit jaar een bedrijfsplan schrijven. Hierbij moeten wij zelf een product/dienst verzinnen om dit plan over te schrijven. Wij denken een goed idee te hebben, maar we weten niets over de productiekosten. Wij vroegen ons af of iemand van de TU Delft ons daarme kon helpen.

ons idee:
    Wij willen een oplaad paal voor telefoons ontwerpen. Deze palen willen wij vooral plaatsen in uitgaansgelegeheden. Wij dachten dat we een ijzerenpaal konden maken met uitkepingen voor de draadjes die uiteindelijk in de telefoons gaan. Wij willen graag een systeem bedenken waarbij iemand een euro in de paal werpt en diegene dan via 1 oplader +/- 15 minuten stroom krijgt.

zou u ons in contact (via de mail of telefoonnummer) kunnen brengen met iemand die ons kan helpen bij het verkrijgen van meer informatie over materiaalkeuze en de productiekosten van ons idee.

Bij voorbaat onze hartelijke dank,
    Maxime Kalse, Annick de Boer, Annemiek Pronk, Anne-fleur Krijgsman

telefoonnummer: 0610383413 (Maxime Kalse)

• beste Maxime en anderen,

nu ik even aan het nadenken ben, weet ik niet zo een twee drie iemand die dit zou weten. Als jullie puur benieuwd zijn naar de kosten van materialen en productie, zou ik langs een doe het zelf handel lopen, die kunnen jullie hier dan waarschijnlijk het beste bij helpen.

Ook kan je op internet een grote varieteit aan materialen vinden die je kan bestellen. Ook voor de prijsopgave kan je daar terecht.

Over de productiekosten kan je redelijk snel een inschatting maken. Allereerst hangt het ervan af of je er 1 of heel veel wil maken. Anders ga je naar machines toe en anders blijf je bij manuren. Hier kan je zelf denk ik wel een aardige inschatting voor maken wat dit kost.

Andere nuttige tip, zoek contact met een lasser, die kan jullie ook wel helpen verwacht ik. Op onderstaande site staat een link naar de website van PMB (practicum en modellenbouw) van de faculteit industrieel ontwerp. Hier kunnen studenten zelf dingen maken en kunnen materialen gekocht worden. Misschien kunnen zij je nog helpen met wat vragen.

succes ermee.

groetjes,
    Joost

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.