Zonnebrandcrème
-
Beste TU delft,
Wij houden ons profiel werkstuk over zonnebrandcrème. Onze hoofdvraag is: 'Wat is de invloed van temperatuur op de werking van zonnebrand?' Omdat onze verdere uitwerking door een foutmelding niet kan worden verstuurd hebben wij deze bijlage naar info@scholierenlab.nl. gestuurd. Wij hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Michelle & Lisanne -
Beste Michelle en Lisanne,
jullie hebben een leuke en goede proef bedacht. Ik moet even gaan rondvragen of ik ergens een beschikbare spectrofotometer kan vinden. Ik denk dat ik vrijdag een indicatie heb of het gaat lukken of niet.
Mvg,
Sanne -
Zouden jullie nog een keer de bijlage naar het mailadres kunnen sturen, want er is iets mis gegaan. Ik zal er naar kijken en jullie zo snel mogelijk proberen te helpen.
Mvg,
Sanne -
ik heb goed nieuws voor jullie. We hebben een spectrofotometer in Delft die jullie kunnen gebruiken. Details en benodigdheden die jullie mee moeten nemen zal ik volgende week sturen.
We moeten even een afspraak maken voor wanneer jullie de proef hier kunnen uitvoeren. Het wordt waarschijnlijk een dag in het weekend. Het kan vanaf 26 sep.Zouden jullie kunnen aangeven of een zaterdag of zondag beter uitkomt?
Mvg,
Sanne Nielsen -
Beste Sanne,
Heel erg bedankt voor het goede nieuws! Voor ons komt de zondag beter uit.
Mvg,
Michelle & Lisanne -
Beste Sanne,
Vorige week zouden wij de lijst met benodigdheden krijgen, maar deze hebben wij nog niet ontvangen.
Wij willen graag onze proef nog verder uitwerken, dus zouden wij de lijst kunnen krijgen?
Groetjes,
Michelle & Lisanne -
Hallo Michelle & Sanne,
Ook wij willen ons profielwerkstuk over zonnebrandcrème doen. Ook ons practicum was met de spectrofotometer, maar nu word er tegen ons gezegd dat het te moeilijk is. Nu zouden we graag willen weten hoe of wat jullie practicum is, zodat we misschien toch nog dit onderwerp kunnen gebruiken en niks anders hoeven te verzinnen.
Groetjes,
Hedi en Hennique -
Beste Hedi en Hennique,
ik kan jullie vanavond laten weten of het mogelijk is voor jullie om onderzoek te doen. Zouden jullie je onderzoeksvraag kunnen geven. Dat helpt mij met het begrijpen wat jullie precies willen onderzoeken.
Mvg,
Sanne -
Hoi,
samen met een vriendin willen wij ook graag ons pws doen over zonnebrandcrème. Wij wilden weten of er ook verschil zit tussen A-merk zonnebrandcrème en B- merk zonnebrandcrème. Wij hadden bedacht om dit te meten met een spectrofotmeter. Wij wilden namelijk meten of bij beide crèmes evenveel UV-straling werd opgenomen.
Wij vroegen ons af, kan dit ook? En hoe?
Wij kregen namelijk als antwoord van een docent aan een hogeschool dat dit op deze manier niet mogelijk is, terwijl wij op dit forum meerdere keren lezen dat dit wel mogelijk is.
Graag horen we hier meer over.Groetjes Hedi en Hennique
-
Hoi!
Top, dankje! We hadden als onderzoeksvraag: in hoeverre zit er verschil tussen de werking van A-merk zonnebandcrème en B-merk zonnebrandcrème. We hadden als idee om een practicum uit te voeren door met behulp van een spectrofotometer het absorptievermogen te bepalen van verschillende zonnebrandcrèmes en daaruit een conclusie te trekken.
Mvg,
Hedi en Hennique
-
Michelle & Lisanne en Hedi & Hennique,
ik heb volgende week een afspraak met de begeleider die over de spectrofotometer gaat. Daarna zal ik een datum prikken (een zondag in de maand oktober en zo snel mogelijk). Op deze dag kunnen jullie dan op de TU Delft jullie proefje doen.
MICHELLE: sorry voor de late reactie. Jullie lijst van de benodigdheden is goed. De glasplaatjes worden alleen cuvetten, die zijn standaard voor het apparaat. Er komt ook nog een oplosmiddel bij maar dat is om de zonnebrand te verdunnen voor in de cuvetten.
Mvg,
Sanne -
Hoi Sanne,
Erg bedankt! We kunnen hier dus de conclusie uittrekken dat ons practicum wel haalbaar is?
Mvg,
Hedi en Hennique
-
Hoi,
Is er al meer bekend over een datum?
Groetjes
Hedi en Hennique
-
Hallo,
Onze voorkeur is ook 17/18 oktober of de zondagen/zaterdagen na 24 oktober. Maar als het echt niet anders kan, komen we op de dagen die jij gepland hebt!
Groetjes,
Hedi en Hennique -
Beste Sanne,
Zouden wij de proef op zaterdag 17 oktober kunnen doen. Dit komt voor ons het beste uit, omdat wij de komende zondagen met onze schoolexamens zitten. Zondag 24 oktober kunnen wij ook en de zondagen daarna.
Groetjes,
Michelle & Lisanne -
Ik heb de datum gepland op zaterdag 17 oktober. Alle precieze info stuur ik 10 oktober naar jullie mail.
Groetjes,
Sanne -
Hoi Sanne,
Hennique en ik hebben beiden nog niks ontvangen en zouden graag wat van je horen over hoe en wat zaterdag. Dit ook ivm onze treinkaartjes. Deze zijn erg prijzig en kunnen goedkoper als we weten hoe laat we moeten reizen.
Graag horen we wat van je.Mvg,
Hedi en Hennique -
Ik heb de mail nogmaals naar jullie beide mails gestuurd.
Mvg,
Sanne -
Beste Sanne,
Ook wij hebben het mailtje nog niet ontvangen.
Groetjes,
Lisanne & Michelle -
Hoihoi!
Ook wij doen ons PWS over zonnebrandcrème, wij kunnen ons experiment op een andere locatie doen, alleen zitten wij met het volgende probleem: overal op internet zien we staan dat zonnebrandcrème moet worden opgelost in 1-propanol of 2-propanol. Waarom moet het precies in dit stofje?
Alvast bedankt!
Julia